9.11.14

Fitxa 1: exploració bibliotecària

Seguint la proposta A vaig triar un tema força desconegut per a mi per a fer una cerca d'informació a la biblioteca de la facultat, sense utilitzar tecnologies. El tema triat era la percepció visual i l'objectiu recollir material sobre aquest. Vaig anar a les prestatgeries que tractaven aquest camp i vaig estar fullejant un parell de llibres, concretament:

Gardner, Howard. Arte, mente y cerebro. Editorial Paidós, 2005

Gombrich, E.H. La imágen y el ojo. Editorial Alianza Forma, 1987

Durant la hora de la meva inmersió en la cerca, vaig recollir informació que em va semblar interessant (anotacions literals):

La nostra és una època visual. Sen's bombardeja amb imatges del matí a la nit.

Es diu que la imatge s'imposarà a la paraula escrita.

La facultat de les impresions visuals per activar les nostres emocions ha estat observada des d'èpoques remotes. L'oída secceja la ment amb més lentitud que els ulls.

La configuració de linies i colors poden influir en les nostres emocions.

La forma en la que es llegeix un "garabato" depén del context en el que es troba, del marc gràfic que l'envolta i del particular context mental de l'observador.

Anàlisis de com funcionen els símbols: poden representar o denotar objectes.

La possibilitat de fer una lectura correcta de les imatges es regeix per tres variables: el codi, el text i el context.

El valor real de les imatges estriba en la seva capacitat per transmetre una informació que no pugui codificar-se de ninguna altra forma.



El que em va aportar aquesta activitat va ser el redescobriment dels llibres de la biblioteca com a medi de recerca, ja que acostumo a buscar informació sempre d'internet. Amés vaig apendre coses interessants que em van fer reflexionar sobre la importància de tot allò visual que ens envolta en el dia a dia, crec que és el sentit humà al que es dona més importància en la cultura occidental.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada